Gode lege – spændende læringsmiljøer

Sund mad laves fra bunden

Køkkenet befinder sig i alrummet. Børnene kan følge med i dagens madlavning. De kan se og dufte maden af den lækre mad og få vækket appetitten. Vores køkkendame inviterer gerne børnene til at hjælpe til med for eksempel at snitte grøntsager.

Måltiderne bliver spist separat på hver gruppe. Hvert barn har en fast spiseplads på dets grupperum.

Legemiljøer er afgørende for barnets lyst til at lege

I vores grupperum og alrummet bliver børnene inviteret til forskellige lege. Vi indretter vores rum efter børnenes interesser. Det betyder i praksis, at vi indretter legemiljøer og sætter legesager frem, der motiverer børnene til leg og samspil med hinanden.

Motorik-kælder til at brænde krudt af

Motoriske aktiviteter står i centrum, når vi leger i kælderen. Vi har et klatre/legehus, ribber, skumpuder, hockeystave, bolde, rutsjebane med mere.

Samling er også en aktivitet, hvor kælderen er velegnet, når vi har motorik og bevægelse som tema.

Badeværelset – et rum til læring

Badeværelserne er udstyret med håndvask, puslebord og to toiletter. Vi har fokus på renlighedstræning og bruger toiletsæde, potte og børnebøger om renlighed.